Temat założony przez agata,
1 zdjęcie, 59 wpisów (ostatni wpis: )
Default avatar
Napisany przez Asia i Tomek
#41

Witam serdecznie,

czy dysponują może Państwo zestawieniem materiałów pod budowę z Ytong? Kupiliśmy projekt i robie wstępne wyceny. Niestety zestawienie z archonu zawiera Porotherm wiec Ytonga nie chca nam wycenic bez szczegółów. Byłabym bardzo wdzieczna za pomoc. Nasz email to: szczesnejonatany@gmail.com

Pozdrawiam

Default avatar
Napisany przez Michał
#42

Jak macie ilośc porothermu to możecie wyliczyć sobie m2. Potem tylko trzeba sprawdzić ile wychodzi Ytonga na m2 i wyższa matematyka skończona. Można jeszcze sprawdzić ile bloczków jest na palecie i zaokrąglić w gore.

Default avatar
Napisany przez Asia
#43

Dziekuje za odpowiedz. Tyle akurat udalo nam sie wyliczyc :) chodzi o to ze w hurtowni sprzedawca mowi, ze przy zmianie na ytong, polowa materialiw sie zmienia...
Pozdrawiam

Default avatar
Napisany przez Michał
#44

Zmienia sie jeszcze zaprawa. Mnie przy bloczkach silikatowych zaprawę Alpol AZ116 liczyli worek na paletę. W sumie więcej nie za bardzo wiem co miałoby sie jeszcze zmienić jeżeli chodzi o ściany

Default avatar
Napisany przez Asia
#45

Dziekuje Michal.
Czy ktos podpowie jakiej dlugosci i ile stempli potrzeba do budowy?

Z gory dziekuje i pozdrawiam

Default avatar
Napisany przez miciek
#46

A jaki bedziecie robić strop? Ja do monolitu kupowałem 200szt 3m. Do tego 4m3 desek szalunkowych i 230mb kantówki 10x10. Jak bedziecie robić terive to na pewno będzie mniej.

Default avatar
Napisany przez Asia
#47

Drodzy Budowniczy :)
Powiedzcie na jakie fundamenty sid zdecydowaliscie i dlaczego? Fundament lany jam w projekcie czy moze bloczek? Ile bloczka potrzeba?

Pozdrawiam

Default avatar
Napisany przez miciek
#48

Jak już się wypowiadam to powiem co u mnie wyszlo.
Z bloczków podobno taniej i szybciej. Wszystko zależy znowu, jakie macie ziemie i jak stabilny grunt. Teoretycznie lany jest sztywniejszy.
U mnie fundamenty miały tylko cztery warstwy z bloczka 12cm. Wyszło chyba tego 10 palet. Za to na wierzchu mam wylane coś na kształt płyty, która jest zbrojona siatką fi6 oczko 10x10.
Cały fundament to był: beton podkładowy ok. 10cm, ławy fundamentowe 40cm, i do tego 4x 12cm bloczka plus ok 1cm zaprawy na każdą fugę. I dodatkowo ok12-15 cm betonu na wierzchu. Jak bym wkopał ławy fundamentowe to pewnie poszło by 7x14cm bloczka, ale ławy mieliśmy szalowane.
Normalnie chudziaka na "0" wlewa się między ściany fundamentowe, u nas kierownik postanowił to wzmocnić, mamy dość wysoko wody gruntowe.
Możecie zobaczyć jak to wygląda na blogu - "Wywanie - czyli dom w Jonatanach...."

Default avatar
Napisany przez Asia
#49

Dziekuje Miciek.
Kolejne pytanie. Z czego budujecie i dlaczego. Porotherm z projektu czy zmiana na inny material?

Pozdrawiam

Default avatar
Napisany przez miciek
#50

My zdecydowaliśmy się, na silikaty. Opisane jest to co prawda na blogu, ale jeszcze raz :). Niestety jest to jak sie finalnie okazało najdroższy materiał w zakupie i robociźnie.
Do jego zalet należą na pewno wysoka izolacyjność akustyczna, wysoka akumulacja ciepła (i oczywiście zimna też :P), wykonany jest z naturalnych składników i ma podobno najmniejszą promieniotwórczość. My ze wzgłedu na budowe pod Wrocławiem budowaliśmy z Sil-Pro. Silka z Xelli była droższa i niedostępna - chyba wszystko wykupili deweloperzy, grupa silikaty jakoś w naszej okoliczy mało popularna. Dodatkowo co mnie przekonało to twardość - cokolwiek będzie się kiedyś chciało powiesić robi się to zwykłym kołkiem rozporowym i udarową wiertarką (gazobeton to dramat, palcem robi sie dziury, a Porotherm wymaga lekkiej wprawy i specjalnych kołków, które mimo wszystko nie zawsze trzymają). Do minusów należy na pewno to, że w porównaniu z Pustakami poryzowanymi - Porotherm czy inny Leier, czy gazobetonem jest najzimniejszy.
Ale poniżej obliczenia:
Porotherm 24cm plus 20cm styropianu lambda 0.031 U = 0.1369[W/m2K]
Silikaty 24cm plus 20cm styropianu lambda 0.031 U = 0.1438[W/m2K]
To niby przenikalność cieplna przegrody.
Różnica niewielka.
Zanim zaczeliśmy budowe przez 90% czasu stawiałem na Porotherm - na ostatniej prostej zmieniłem na silikaty. Gazobeton odrzuciłem od razu, lekki, bardzo mała izolacyjność akustyczna, nasiąkliwy, wykonywany poprzez spienianie betonu związkami glinu ( o ile dobrze pamiętam), łatwo wbić gwoździa, ale cokolwiek bardziej masywnego powiesić, można się bać.

Przepraszam, za przydługi wywód, ale jakoś mnie wena poniosła.

Default avatar
Napisany przez Asia i Tomek
#51

Cześć wszystkim,
Zastanawiamy się co wybrać, piec gazowy(podłączenie za 18 miesięcy) czy piec na pellet. Ma to związek z tym ze chcemy zrobić kominek z płaszczem wodnym w konfiguracji kominek - kocioł - podłogówka - grzejniki. Gaz byłby tylko potrzebny do dogrzewania sie gdyż będziemy palić w kominku a kuchnia będzie elektryczna. Co myślicie?

Default avatar
Napisany przez miciek
#52

No to sobie wyzwanie zrobiliscie. U nas kominek to raczej gadzet, zwlaszcza w konkscie wszechobecnego smogu. I zamierzamy go traktować raczej jako dekoracje i awaryjne źródło ciepła, jak nie będzie prądu, powietrzny nie wymaga prądu wcale.
Ja bym powiedział, że w takiej konfiguracji - nie ma prądu, nie macie ogrzewania.
Mam doświadczenie z kominkiem z płaszczem wodnym z domku w górach. Tam jest w ogóle masakra bo w układzie jest płyn o temperaturze wrzenia ok. 70C. Nie ma prądu nie działa pompka, sterownik, nic i nawet gdy zastosować wodę wrze w tempie ekspresowym, jak nie krąży w układzie - grawitacyjnych układów już raczej nikt nie robi.

Dom ma 200m2 po podłodze, dodatkowo podłogówka z kominka wymaga jakichs dodatkowych buforów, mieszaczy i innych takich. Ciekaw jestem mimo wszystko argumentów z waszej strony na taki układ.

Ja bym brał gaz - w białych rekawiczkach się odsługuje i peletu nie trzeba ładować, składować, zamawiać...
Jak pojedziecie na urlop zimowy, ustawicie piec i bedzie sobie działał - pelet wystarczy na kilka dni. Chyba, że macie przyjaciela domu/rodziców za płotem to wam dorzucą :).

Default avatar
Napisany przez Asia
#53

Hej Miciek :) chyba nikt poza nami tutaj nie zaglada :) jak u Ciebie wygladaja koszty za dach? Pozdrawiam

2018 01 28 16.36.19
Napisany przez K i T
#54

Ogrzewanie wybraliśmy na gaz, głównie ze względu na wygodę w obsłudze i fakt, że bardzo często nie ma nas w domu. A wracać do zimnego - średnia przyjemność. Poza tym odchodzi kwestia składowania opału, itp.
Sentymentalnie w kuchni chcemy postawić kuchnię kaflową opalaną drewnem, ale nie robimy wężownicy/podkowy. Zdun twierdzi, że jak się dobrze rozpali w piecu to cały parter ogrzeje. Zobaczymy:)
Na dole robimy podłogówkę, w łazience dodatkowo grzejnik. Na piętrze kaloryfery z wyjątkiem pralni, łazienki i garderoby, tam będzie ogrzewanie podłogowe. Niezależne sterownie na obu poziomach.
W chwili obecnej kładą tynki, niedługo maja wejść Panowie od hydrauliki i CO. Informacje, w miarę na bieżąco umieszczamy na blogu Zielone Jonatany.

2018 01 28 16.36.19
Napisany przez K i T
#55

Koszty dachu

Dachówka (karpiówka - Opal Miedź Braas), wszystkie akcesoria do dachu, rynny, membrana itp - 24 869
Drewno na konstrukcję dachu, większa ilość ze względu na wagę dachówki, impregnowane ciśnieniowo - 9 000
Wykonanie konstrukcji dachu, wykończenie końcówek krokwi wg.upodobania plus podbitka z 3 krotnym malowaniem (1 x podkład, 2 x farba) - 15 120
Ułożenie dachówki w koronkę oraz osadzenie okien dachowych, orynnowania - 20 000.
Razem: 68 989.

Wiemy, że można zrobić to równie dobrze i taniej. U nas zaważyła dachówka, ale to druga i ostatnia sentymentalna rzecz w naszym domu (pierwszą była kuchnia kaflowa).
Sąsiedzi na dom, który budują obok położyli dachówkę Nelskamp - nie pamiętam jaki wzór (bardzo duże dachówki, które się szybko montuje), wyglądają przepięknie. Piszę, bo mało osób orientuje się, że one w ogóle istnieją:)

Default avatar
Napisany przez miciek
#56

Argumenty co do ogrzewania podobne, my zdecydowaliśmy się na pompe ciepła, która jest totalnie bezobsługowa - i w związku tym mamy podłogówkę w całym domu. Ponieważ, aby pompa działała ekonomicznie temperatura zasilania musi być możliwie najmniejsza, a grzejnik musi mieć te 50 stopni (potem dochodzi jeszcze cały skomplikowany układ mieszania). Mamy jedna drabinke w pralni, ale podgrzana do 27 stopni raczej ani nie zagrzeje, ani nie wysuszy.

Co do dachu za robciznę wszystkiego oprócz rur spustowych placilismy 90PLN/m2 - dach 250m2. Konstrukcja, malowanie podbitki, szlifowanie końcówek malowanie trzykrotne, podkład i dwa razy kolor. Osadzenie okien dachowych, obróbka komina i ułożenie pokrycia.

Dachówka mamy Brass Topas 13V czarna angoba (są inni producenci z podobnym wzorem jak Bogen czy Jacobi ale ich dachówka jest większa i mniej wchodzi na m2, cena za sztukę ta sama tylko Brassa trzeba wiecej kupić), wraz z dodatkami orynnowaniem, membranami, akcesoriami, oknami (Fakro trójszybowe U5) wyszło jakies 45tys. Drewno - kontrukcyjne C24, wszystkie łaty i kontrłaty i boazeria na nadbitke okolo 14tys.

Cały dach ponad 80.

Default avatar
Napisany przez Natalia
#57

Witam! Czy może mi ktoś podpowiedzieć, najlepiej ktoś kto posiada i zrealizował projekt dom w jonatannach 2, czy w pokojach na piętrze bez okien dachowych, jest wystarcząco jasno? Wczoraj ktoś mi podpowiedział, żeby nie robić w sypialniach okien dachowych, bo gdy pada deszcz/grad jest okropny hałas i zaczęłam się zastanawiać, czy w ogóle będą potrzebne w sypialniach. Pozdrawiam

Default avatar
Napisany przez miciek
#58

Odnośnie tego hałasu, to prawda. Schodząc na parter nie słychać, że pada, na górze słychać. Najczęściej ten hałas jest na tyle jednostajny, że nie jest specjalnie uciążliwy. Dla przykładu w pomieszczeniu gdzie nie ma okna, jak jest ulewa, też słychać krople uderzające o dachówkę. Sądze, że było by ciemno w pokojach bez okien dachowych. My nawet dołożyliśmy jeszcze jedno dodatkowe w tym długim 6m pokoju na wprost od schodów. W projekcie jest jedno okno balkonowe i jedno dachowe ale są obok siebie. Dołożyliśmy drugie w drugiej części, bo obawialiśmy się, że sie nora zrobi i dobrze zrobiliśmy.

Default avatar
Napisany przez Natalia
#59

Bardzo dziękuję za odpowiedź:)

oglądasz stronę   z 2
gotowy projekt Dom w jonatanach 2
KOD: BLACK350
Dom w jonatanach 2
Ikona Kondygnacji2
Ikona pokojów6
Ikona łazienki + toalety2
Ikona stanowisk garażowych1
jednorodzinny z poddaszem, z garażem jednostanowiskowym
152,75 +24,09 +9,89
Koszty budowy : 375 600 zł
Cena z kodem BLACK350
4 710 zł (3 829,27 zł netto)
Cena regularna 5 060 zł
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 4 710 zł
Korzystny kredyt hipoteczny
REKLAMA
BRAAS - Jakość na lata
REKLAMA
HORMANN - metalowe skrzynie ogrodowe
REKLAMA
Konkurs foto - Twój dom w obiektywie
Konkurs foto - Twój dom w obiektywie
Zgłoś swój dom do filmu
Zgłoś swój dom do filmu
newsletter
newsletter
Polub nas na facebooku
Polub nas na facebooku
Pisz bloga
Pisz bloga
Projekt domu ARCHON+
Projekt domu ARCHON+
ArchonHome
ArchonHome
Dołącz do Newslettera ARCHON+

Otrzymuj na bieżąco informacje o nowościach projektowych, wyjątkowych wnętrzach, inspirujących realizacjach oraz atrakcyjnych promocjach.

Messenger Czat z Doradcą
 +48 12 37 21 900

Dzień dobry,

Niestety nie ma nas teraz w biurze. Czy chcesz, abyśmy do Ciebie oddzwonili w wybranym przez Ciebie terminie?